Ontologia şi teologia Satanismului Tradiţional
Natura realitaţii conform Satanismului TradiţionalAxiomele ontologice fundamentale ale Căii Sinistre a Satanismului Tradiţional sunt: (1) există două tipuri de fiinte, diferentiate în functie de calitatea de a poseda, sau manifesta, ceea ce se numeste energie acauzala si (2) ca în prezent putem cunoaste corect o manifestare a energiei acauzale, o fiinta acauzala, doar prin intermediul actualelor noastre abilitati psihice, sub-dezvoltate si sub-utilizate.Realitatea, pentru Satanismul Traditional, este postulata ca fiind Cosmosul, acest Cosmos avand o bifurcatie a existentei si anume, Cosmosul exista – se manifesta – atat in spatiu-timp cauzal, cat si in ceea ce numim spatiu-timp acauzal. Spatiul-timp cauzal are trei dimensiuni cauzale spatiale si o dimensiune temporala cauzala, iar spatiul-timp acauzal are n (un numar momentan nedefinit) dimensiuni acauzale (care nu sunt spatiale) si o dimensiune temporala acauzala. Spatiul-timp cauzal poate fi astfel considerat a fi universul fizic, fenomenal de care suntem constienti prin intermediul simturilor noastre si acest univers e guvernat de legi ale fizicii si contine materie/energie fizica, cauzala.Pentru comoditate, spatiul-timp acauzal, va fi referit deseori pur si simplu ca “acauzalul” si spatiul-timp cauzal “cauzalul”. De asemenea, cauzalul se refera la Universul cauzal de spatiu-timp cauzal si acauzalul la Universul acauzal de spatiu-timp acauzal, cu ambele Universuri cauzal si acauzal formand împreuna Cosmosul. Universul cauzal este, de asemenea, denumit uneori “continuumul cauzal” si Universul acauzal ca “continuumul acauzal”.
Satanismul Traditional postuleaza si accepta ca exista fiinte acauzale existente în spatiul-timp acauzal la fel cum exista fiinte cauzale existente în spatiul-timp cauzal, care fiinte cauzale includ si propria noastra specie umana si viata care imparte aceasta planeta, Pamânt, cu noi.Potrivit Satanismului Traditional, toate fiintele vii cauzale (existente sau care-si au fiinta în universul cauzal, fizic), sunt întelese ca fiind o prezenta, în cauzal, a unei entitati (sau energii) acauzale, prin faptul ca sunt vii. Astfel, toate fiintele vii cauzale sunt conexiuni - nexionuri - între cauzalitate si continuumul acauzal.
Entitatea Naturii
Natura poate fi definita ca forţa (sau energia) creativa înnascuta (acauzala), care opereaza în lumea fizica, pe aceasta planeta si care provoaca (sau care este geneza) si care controleaza in anumite moduri organismele vii cauzale. Aceste “anumite moduri” sunt Legile Naturii. “Evolutia speciilor” este un termen utilizat pentru a descrie o teorie despre unul dintre modurile în care se presupune ca lucreaza Natura, in Universul cauzal (continuumul cauzal).
Natura poate fi astfel perceputa ca un tip de entitate. Acest lucru nu înseamna ca Natura ar trebui înteleasa în termeni antropomorfi, ci mai degraba ca Natura este o entitate vie, schimbatoare: ceva care este viu; astfel Natura este un alt exemplu de nexion - în care exista o conexiune între continuumul cauzal si continuumul acauzal. Noi însine, ca fiinte umane, suntem pur si simplu - pe planeta Pamant - o manifestare, o prezenta, a Naturii printre multe altele: in consecinta suntem supusi Legilor Naturii, legile care guverneaza schimbarile organice si viata organica în sine. La fel ca toate formele de viata cauzale de pe aceasta planeta, noi ca fiinte cauzale ne nastem, crestem si ne schimbam si fiintele noastre cauzale mor, sau cu alte cuvinte înceteaza sa mai fie îmbibate cu - sa fie animate de - energie acauzala. Astfel, “noi” încetam sa mai avem o viata cauzala.
Majoritatea culturilor de pe Pamânt au avut, sau au, o credinta ca Natura este vie si e Mama tuturor vietuitoarelor. In vremurile de demult, Natura însasi era adesea personificata sub forma de zei si zeite. Astfel am inteles Natura, ca pe noi însine - în termeni de fiinte individuale cauzale cu nume, o istorie si o personalitate distincta. Cu toate acestea, acest tip de conceptie nu mai este necesar si nici nu mai e valid, din moment ce ne-am dezvoltat în ultimele câteva mii de ani, facultatea ratiunii pure si facultatea empatiei acauzale, si putem intelege Natura, pe noi însine si cosmosul dincolo de Natura, într-un mod natural, fara astfel de forme abstracte intermediare. Cu alte cuvinte, acum putem percepe Natura exact asa cum este. Pâna nu demult, am proiectat forme cauzale de tip uman asupra Naturii într-un efort de a întelege Natura caci nu posedam prea multe cunostiinte asupra Cosmosului dincolo de Natura si dincolo de cauzalitate si de faptul ca Natura este doar o parte a acestui Cosmos cauzal si acauzal.
Filozofia Satanismului Traditional
Punctul de pornire esential pentru o filozofie este de a pune si de a raspunde, la întrebarile despre originea si sensul vietii - sau, mai exact, despre vietile noastre cauzale, ca fiinte umane, in Universul cauzal pe aceasta planeta pe care o numim Pamânt.Satanismul Traditional nu crede ca noi, fiintele umane si viata cauzala în sine, au fost create de vreo Fiinta Suprema, care Fiinta suprema este denumita in mod obisnuit ca Dumnezeu. Potrivit Satanismului Traditional, viata a evoluat în mod natural pe aceasta planeta, de la inceputuri finite pe care noi înca nu le întelegem cu exactitate.
Esenta perspectivei Satanismului Traditional despre originile noastre in Universul cauzal este ratiunea - sau mai degraba, ceea ce se numea Filozofie Naturala: prin observare, experiment si folosirea ratiunii, sau a logicii, putem întelege lumea noastra, Cosmosul cauzal si pe noi însine.Astfel, Satanismul Traditional este, într-o privinta importanta, o Cale de Viata rationalista : (1) Universul Cauzal (sau Realitatea Cauzala) exista independent de noi si de constiinta noastra si astfel, independent de simturile noastre; (2) întelegerea noastra limitata a acestei “lumi exterioare” cauzale depinde în cea mai mare parte de simturile noastre -adica pe ceea ce putem vedea, auzi sau atinge - pe ceea ce putem observa sau cunoaste prin intermediul simturilor noastre;(3) argumentul logic - ratiunea – si experimentul sunt cele mai bune mijloace catre cunoastere si intelegere cu privire la si despre aceasta “lume externa”; (4) Universul cauzal este, de la sine, o ordine rationala supusa legilor rationale (5) facultatea noastra de empatie acauzala este pentru noi un mijloc de a cunoaste nexionul ce suntem noi si cum putem descoperi relatia noastra corecta cu toate celelalte forme de viata. Astfel, ratiunea practica – Filozofia Naturala – ne permite sa intelegem Universul extern, fizic, cauzal.
În plus, Satanismul Traditional, de asemenea, afirma ca cunoasterea si întelegerea Universului cauzal - realizata prin mijloace de intelegere si observare - nu este singurul tip de cunoastere si întelegere disponibila noua, pentru ca exista cunoastere si întelegere a continuumului acauzal si a fiintelor acauzale care exista (si “traiesc”) acolo si ca facultatile noastre psihice ne permit sa simtim, sa începem sa stim si sunt un mijloc de a întelege viata acauzala în toate varietatile si formele sale.O axioma a Satanismului Traditional este faptul ca prin dezvoltarea facultatilor noastre latente psihice putem dobandi o mai buna întelegere si mai multa cunoastere a Naturii, a acauzalului si a fiintelor acauzale si astfel, despre noi însine.
Raspunsurile Satanismului Traditional
Filozofia Satanismului Traditional accepta faptul ca scopul vietilor noastre muritoare, cauzale, în esenta, are doua aspecte. În primul rând, sa ne schimbe, sa ne dezvolte, sa ne faca sa evoluam si sa exploram si sa ne bucuram de posibilitatile pe care le ofera viata cauzala – caci viata noastra muritoare, cauzala este o oportunitate finita, limitata.În al doilea rând, daca ne vom dezvolta, daca vom evolua într-un mod special - si mai ales daca ne dezvoltam facultatile noastre psihice - exista posibilitatea ca noi, ca un nou tip de fiinta, sa traim dincolo de moartea noastra cauzala, în continuumul acauzal .
Astfel, Filozofia Satanismului Traditional afirma:
(1)Ca noi, fiintele umane posedam potentialul de a participa si de a ne controla propria noastra evolutie – altfel spus, avem capacitatea (cea mai mare parte latenta) de a evolua constient pentru a deveni geneza unei noi specii umane si ca, Artele ezoterice autentice - si în special, Magia Neagra - sunt una dintre modalitatile cele mai viabile prin care o astfel de evolutie constienta poate sa se produca;
(2) Aceasta cunoastere ezoterica autentica si întelegere - si astfel,autentica întelegere de sine si auto-evolutia - necesita atât o dezvoltare a facultatilor noastre psihice latente si o cunoastere practica a continuumului acauzal ce deriva din contactul cu fiintele acauzale;
(3) Ca ceea ce pâna acum a fost cunoscut si descris ca magie - în special vrajitorie intunecata, Magie Neagra - este un mijloc eficace de a ajunge sa cunosti anumite fiinte acauzale si este astfel un inceput in a întelegere acauzalul în sine.
Facultatile noastre psihice includ ceea ce poate fi numita o empatie acauzala (cunoscuta ca empatie sinistra, sau empatie ezoterica/magica) si o gândire acauzala.
Empatia acauzala este, în principiu, sensibilitatea la si o constientizare a energiilor acauzale, caci aceste energii se manifesta în fiinte vii, în Natura si / sau manifestate in cauzalitate, fie prin intermediul unor fiinte acauzale, sau direct, ca energie acauzala "bruta" (care este o forma de energie acauzala încercând sa gaseasca forme cauzale in care sa salasluiasca). Diverse mijloace si tehnici ezoterice (oculte) exista pentru a dezvolta aceasta empatie acauzala.
Gândirea acauzala inseamna intelegerea cauzalului si a energiei acauzale, deoarece aceste "lucruri" sunt dincolo de toate abstractiunile cauzale si dincolo de toate simbolurile si simbolismele cauzale, unde astfel de simboluri cauzale includ limba si cuvintele si termenii care fac parte din limba si ceea ce a fost pâna acum considerata ca termenii si simbolurile Ocultismului conventional, caci astfel de ocultism conventional este ineluctabil legat de gândirea cauzala. Diverse mijloace si tehnici ezoterice (oculte) autentice exista pentru a dezvolta o astfel de gândire acauzala. Un aspect important al gândirii acauzale este acela de a gandi în termenii timpului acauzal – si anume nu in termenii linearului "cauza si efect" al continuumului cauzal, ci mai degraba în ceea ce poate fi inexact descris în termeni ca simultaneitate, a existentei "actiunii la distanta ", spre deosebire de fizica conventionala (cauzala).
Fiintele vii ale Acauzalului
Potrivit Satanismului Traditional, exista mai multe tipuri distincte de fiinte acauzale care exista în continuumul acauzal, cunoscute noua istoric dar si altfel - de la Adeptii care, având dezvoltata empatia acauzala si gândirea acauzala, au descoperit sau au ajuns sa cunoasca astfel de fiinte .Fiintele acauzale sunt dincolo de abstractiuni si de conceptele noastre cauzale. Unele salasluiesc (si poate exista numai in) spatiile acauzale, în timp ce altele pot locui sau se pot manifesta atât în acauzal cat si in cauzal, cu mentiunea ca exista multe tipuri diferite de entitati acauzale din care fiecare are propria "natura" sau de tipul de existenta. În esenta, ele nu au nici o forma fizica, asa cum am defini si întelege forma fizica (de exemplu, un corp), desi unele tipuri de fiinte acauzale, care pot trai sau se pot manifesta în spatiile noastre cauzale, pot locui-în cadrul, sau pot fi aduse in prezenta în cadrul unei forme cauzale, cum ar fi un organism viu sau o fiinta (inclusiv o fiinta umana) si unele dintre fiinte acauzale care pot sau care au facut acest lucru sunt cunoscute sub numele de "shapeshifters". Noi nu putem "vedea" sau detecta (prin simturile noastre fizice limitate sau prin folosirea instrumentelor fizice bazate pe cauzalitate) fiinte acauzale ne-manifestate fizic care pot tranzita sau salaslui în spatiile noastre cauzale (lumea noastra fizica /universul), daca aceste fiinte nu au accesat, sau si-au facut simtita prezenta, intr-o anumita forma cauzala, vie(sau, în majoritatea cazurilor, chiar daca au facut acest lucru). Cu toate acestea, unii dintre noi (si alte cateva vietuitoare) pot, uneori, "simti" sau sa fie constienti de unele astfel de fiinte acauzale: de exemplu, daca posedam un anumit tip de empatie sau daca avem cunostintele ezoterice necesare pentru a detecta astfel de fiinte acauzale care tranziteaza sau salasluiesc in cauzalitate.
Deoarece aceste fiinte acauzale sunt dincolo de abstractiile si conceptele noastre obisnuite, este incorect sa judecam astfel de fiinte în conformitate cu ”moralitatea” noastre limitata, cauzala. Ele nu sunt nici "bune", nici "rele". Ei traiesc în functie de propria lor natura, ca fiinte acauzale, asa cum, de exemplu, un animal salbatic de prada traieste in concordanta cu natura sa salbatica, predatorie. Potrivit traditiei ezoterice, exista unele fiinte acauzale care sunt atrase sau care au fost în trecut atrase spre spatiile noastre cauzale (universul nostru fizic / lumea), deoarece acestea au sau au dobândit capacitatea de a "se hrani" cu anumite tipuri de emotii (sau "stari de a fi"), care emotii (sau "stari de a fi"), nu sunt decat tipuri de energie.
Datorita naturii spatiilor acauzale (si astfel natura energiei acauzale) fiintele acauzale nu "mor", cum murim noi si nu “imbatranesc”, asa cum imbatranim noi. Mai mult, conceptul nostru de calatorie fizica (sau de circulatie/miscare), care necesita timp cauzal este irelevant si nu se aplica unor astfel de fiinte, datorita insasi naturii lor, ca fiinte acauzale. Cu toate acestea, majoritatea fiintelor acauzale nu sunt, dupa standardele noastre, "atotputernice" si multe nu pot schimba sau restructura lucrurile temporale, asa cum unele nu pot tranzita ("sa fie manifestate in"), spatiile cauzale, sau sa traiasca în fiinte cauzale, fara vreun ajutor sau asistenta în deschiderea unu nexion sau nexionuri (care, în multe cazuri este doar o conexiune directa între spatiile cauzal si acauzal).Potrivit traditiei, unele dintre aceste fiinte acauzale cunoscute au fost descrise colectiv prin termenul Zeii Intunecati, sau Cei Intunecati(sau Nemuritorii Intunecati) si inclusa în acest tip special de fiinte acauzale este entitatea mai cunoscuta noua ca Satan si acea entitate pe care noi, fiinte limitate cauzale, muritoare, o descriem ca pe omologul feminin al lui Satan, care - potrivit Traditiei Intunecate mostenita de ONA – are numele Baphomet si care este Zeita întunecata, violenta – adevarata Stapana a Pamântului (si a Naturii). Conform legendei orale, Ea - ca unul dintre Zeii Intunecati – este de asemenea un "shapeshifter" care a patruns ("vizitat", a fost adusa in prezenta sau manifestata), pe Pamant, in trecut, si care se poate manifesta din nou, în cazul în care anumite ritualuri sunt efectuate.
Foarte important, Satanismul Traditional nu-l vede pe Satan - sau pe oricare din Cei Intunecati, precum Baphomet – asa cum "Zeii" si "Zeitele” sunt întelesi in mod conventional si astfel, ca fiinte care trebuie venerate, temute si ascultate într-un sens religios, conventional . În schimb, ele sunt considerate ca fiind prieteni sinistri, ca noi tovarasi si pot fi comparate cu frati si surori sau alte rude pierdute si regasite dupa mult timp si în cazul lui Satan si Baphomet – asemanatori unei mame/tata necunoscuta pâna în prezent , pentru a fi astfel admirati si respectati, dar niciodata "venerati". În plus si în cazul unora dintre aceste entitati intunecate, ele sunt, sau pot fi considerate, iubitii nostri. Astfel, relatia noastra cu aceste entitati acauzale nu este în nici un caz una de frica, sau de subordonare.
În plus, termenul “Zeii Intunecati” trebuie înteles doar ca unul util, oarecum al Vechiului Eon (acel bazat pe gândirea cauzala), un termen exoteric mostenit pentru a descrie o anumita specie acauzala dintre care multe sunt cunoscute si numite de Traditia Intunecata, specii care, atunci când se manifesta în cauzalitate, sunt cu siguranta mult mai puternice decât fiintele umane. Astfel, numele conventionale date unor asemenea fiinte acauzale ne sunt cunoscute, sau care au fost cunoscute de fiintele umane în veacurile trecute, sunt doar nume exoterice; doar termeni imperfecti, cauzali, care sunt totusi simboluri utile.
In concluzie, un astfel de nume ca "Satan" nu descrie cu totul adevarata natura acauzala caracterul acelei specifice fiinte acauzala, care entitate acauzala are un nume ezoteric - un nume acauzal care decurge din gândirea si cunoasterea acauzalal - care descrie mai bine o astfel de entitate.
Problema lui Dumnezeu
Filozofia Satanismului Traditional nu îsi asuma si nici nu accepta ca exista o Fiinta sau Zeitate suprema. Altfel spus, o Fiinta Creatoare Suprema nu exista si niciodata nu a existat, iar o astfel de figura este privita ca un om, o abstractie cauzala, un produs fabricat de oameni, un mit, pe care fiintele umane si prin urmare, anumite religii si teologii si filozofii, au incercat in mod incorect sa-l impuna asupra realitatii Cosmosului într-o încercare zadarnica de a-l întelege pe acesta si pe ei însisi. Astfel, Satan al nostru – Cel Intunecat - nu este subordonat vreunui Dumnezeu atotputernic, ci este în schimb o forma de viata acauzala, fiind supus doar legilor naturale ale continuumului acauzal.
Problema Raului si Existenta lui Satan
Ceea ce a fost in mod conventional numita "Chestiunea (sau Problema) Raului" – de catre alte filozofii si religii si Cai de Viata – nu exista pentru Satanismul Traditional, caci Satanismul Traditional considera ca moralitatea conventionala este o abstractie cauzala: o oarecare forma cauzala, o dogma, care este proiectata incorect asupra naturii, realitatii, continuumului cauzal si care abstractie obscureaza conexiunea noastra reala, si obligatoriu individuala, catre Cosmos. Altfel spus, moralitatea conventionala - ca toate dogmele religioase si ca toate legile - restrange, inlatura sau restrictioneaza, inalienabila libertate individuala a unei fiinte umane de a fi un individ: de a fi acel nexion unic, singular, catre acauzal.
Pentru Satanismul Traditional, numai individul care-si dezvolta empatia acauzala si gândirea acauzala poate întelege în mod direct si în mod direct punerea în aplicare a întelesului, fie ca acest “inteles" sa fie descris de astfel de termeni limitati, cauzali precum "moralitate", rau si lege - bazate precum acesti termeni cauzali privind limitarea, opresiunea, gândirii cauzale. Astfel, Satanismul Traditional este o eliberare reala si o evolutie reala a individului, caci Satanismul Traditional ofera acces indivizilor la însasi esenta propriei lor fiinte: care este energia acauzala care ii anima, facându-i vii si care este, de asemenea, întelegerea lor ca un nexion unic, al continuului acauzal în sine si a vietii acauzale care exista acolo si care poate - în anumite conditii - sa se manifeste în continuumul nostru cauzal.
Prin urmare, cunoasterea fiintelor acauzale, cum ar fi Satan si Baphomet sunt un mijloc prin care noi, ca indivizi, putem ajunge sa ne cunoastem, sa evoluam si sa ajungem sa întelegem sensul si scopul vietii noastre cauzale, muritoare: care este de a trai dincolo de moartea noastra cauzala, în continuumul acauzal ca un tip nou, o noua specie, de fiinte acauzale nemuritoare.Aceasta descoperire unica si individuala a intelesului de catre indivizi, aceasta cunoastere a unor astfel de fiinte acauzale - aceasta întelegere a modului în care si de ce fiintele precum Satan exista - este o învatare a Artei Vrajitoriei Intunecate, din care o parte a invatarii consta in dezvoltarea empatiei acauzale si a gândirii acauzale. Transmiterea acestei Arte vechi si Intunecate, precum si utilizarea sa de catre oameni, este ratiunea de a fi a acelei asociatii sinistre cunoscuta sub numele de Ordinul celor Noua Unghiuri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu